Forum www.chor.fora.pl Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

V Ogólnopolski Konkurs Kolęd i Pastorałek w Chełmnie

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.chor.fora.pl Strona Główna -> Konkursy i festiwale
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michał barytonik




Dołączył: 14 Kwi 2007
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Chełmno

PostWysłany: Śro 9:53, 28 Paź 2009    Temat postu: V Ogólnopolski Konkurs Kolęd i Pastorałek w Chełmnie

R E G U L A M I N
1.Organizatorzy-Stowarzyszenie Przyjaciół Chóru Collegium Cantorum w Chełmnie.
2.Cele festiwalu: Prezentacja dorobku artystycznego chórów i zespołów wokalnych. Pobudzanie zainteresowań muzyką chóralną. Upowszechnianie wśród społeczeństwa wartościowych artystycznie kolęd i pastorałek. Konfrontacja osiągnięć, wymiana doświadczeń i nawiązanie współpracy pomiędzy chórami. Doskonalenie poziomu wykonawczego amatorskich zespołów chóralnych.
3.Termin i miejsce: V Ogólnopolski Konkurs Kolęd i Pastorałek w Chełmnie odbędzie się w dniu 16.01.2010 r. w kościele pw. MB.Częstochowskiej w Chełmnie.
4.Warunki zgłoszenia i uczestnictwa: W konkursie mogą brać udział wyłącznie chóry amatorskie w jednej z 10kategorii: zespoły wokalne chóry dziecięce do lat 16 chóry szkół muzycznych I stopnia chóry szkół muzycznych II stopnia chóry młodzieżowe do lat 21 szkół ponadgimnazjalnych i pozaszkolnych wszystkich rodzajów chóry jednorodne osób dorosłych chóry mieszane osób dorosłych chóry kameralne chóry parafialne chóry akademickie Chóry prezentują program konkursowy kolęd polskich i obcych - minimum 3 utwory w dowolnym układzie i opracowaniu. Łączny czas prezentacji programu nie może przekroczyć 15 minut. Repertuar zgłoszony na konkurs nie może być zmieniony. O zakwalifikowaniu zespołu do konkursu decydować będzie komisja artystyczna na podstawie przesłanej płyty CD zawierającej minimum 3 utwory nagrane w ciągu 2 lat i oceny dotychczasowych osiągnięć artystycznych. Należy wypełnić kartę zgłoszeniową którą należy przesłać drogą elektroniczną na adres:
[link widoczny dla zalogowanych], do 22.11.2009 roku. Do maila należy dołączyć w osobnym pliku krótką charakterystyką chóru i najważniejsze osiągnięcia, fotografię cyfrową w wysokiej rozdzielczości. Chór zostanie powiadomiony o decyzji komisji artystycznej do 28.11.2009r. Chóry zakwalifikowane otrzymają partytury kolęd do wspólnego wykonania podczas uroczystej Mszy Świętej. Do 15.12.2008 należy wpłacić na konto organizatorów kwotę 250 zł stanowiącą opłatę akredytacyjną (wysokość opłaty jest stała dla wszystkich zespołów) Bank Spółdzielczy Chełmno, Stowarzyszenie Przyjaciół Chóru Collegium Cantorum€nr konta: 23 9486 0005 0005 0975 2000 0001, w przypadku rezygnacji chóru z udziału w konkursie opłata akredytacyjna nie podlega zwrotowi. Koszty udziału uczestników: obiad 15 zł od osoby. Organizatorzy nie zwracają kosztów podróży. Zespoły z miejscowości położonych ponad 200 km od Chełmna mogą skorzystać z odpłatnego noclegu (15-16.01 i/lub 16-17.01). Za nagrania radiowe i telewizyjne zrealizowane podczas V OKKiP chóry i dyrygenci nie otrzymują wynagrodzenia.
5.Jury: Jury będzie oceniać prezentacje programów konkursowych stosując skalę punktową. Zdobywca Grand Prix otrzyma nagrodę pieniężną. Przewiduje się również nagrodę dla Najlepszego Dyrygenta Konkursu. Nagrody przyznawane będą według uzyskanej punktacji: I miejsce - 91-100 punktów złoty dyplom II miejsce - 81-90 punktów “ srebrny dyplom III miejsce - 71-80 punktów brązowy dyplom.Jury zastrzega sobie prawo do innego podziału punktów. Jurorzy mogą przyznawać także nagrody specjalne oraz wyróżnienia. Werdykt jury jest ostateczny i nie przysługuje od niego odwołanie. Niezależnie od zdobytej punktacji wszystkie chóry otrzymają dyplomy uczestnictwa w konkursie. Kryteria oceny: intonacja emisja głosu, dykcja interpretacja dobór repertuaru walory brzmieniowe poziom artystyczny ogólny wyraz artystyczny.
6.Postanowienia ogólne: Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do zmian w regulaminie. Nadesłanie zgłoszenia jest równoznaczne z przyjęciem warunków niniejszego Regulaminu. Chórzyści występujący w czasie konkursu mogą śpiewać tylko w jednym chórze. Rezygnacja z udziału w konkursie oraz wszystkie zmiany dotyczące liczby członków zespołu, powinny być zgłoszone do Biura konkursu najpóźniej do 1.01.2010r. Organizatorzy zapewniają: opiekunów - pilotów dla każdego zespołu całodniową, oddzielną salę dla każdego chóru (garderoba, rozśpiewanie) miejsce parkingowe dla autokarów.
7.Kontakt z organizatorami: Dyrektor artystyczny konkursu Michał Rajewski ul. Powstańców Wielkopolskich 10/1 86-200 Chełmno e-mail: [link widoczny dla zalogowanych] tel. kom. 0 663 802 034 Dyrektor organizacyjny konkursu Czesława Augustinowicz tel. kom.607 145 302,666 060 489
Dyrektor organizacyjny dostępny w godzinach: 18.00 - 22.00

pozdrawiam i zapraszam do udziału w konkursie Very Happy
Michał Rajewski


Ostatnio zmieniony przez michał barytonik dnia Śro 9:54, 28 Paź 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Krzysiek




Dołączył: 23 Gru 2006
Posty: 148
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 12:20, 17 Gru 2009    Temat postu:

jakieś konkretne informacje o tym festiwalu???
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Paweł




Dołączył: 08 Mar 2008
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 21:13, 19 Sty 2010    Temat postu:

Czy są już oficjalne wyniki?
Kto wygrał?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Krzysiek




Dołączył: 23 Gru 2006
Posty: 148
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 21:48, 19 Sty 2010    Temat postu:

Są wyniki ale nie pamiętam dokładnie. Konkurs organizacyjnie fatalnie przygotowany!!!!!Począwszy od chaosu w Chełmnie, skończywszy na totalnej porażce organizacyjnej związanej z przesłuchaniami! Uważam, że przygotowując ogólnopolski konkurs trzeba mieć o tym wyobrażenie - tam była żenada! Chóry prezentowały wysoki poziom, jednak co do werdyktu jury miałbym duże zastrzeżenia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Asitaosi




Dołączył: 28 Cze 2006
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Sopot

PostWysłany: Śro 17:26, 20 Sty 2010    Temat postu:

Krzysiek napisał:
Są wyniki ale nie pamiętam dokładnie. Konkurs organizacyjnie fatalnie przygotowany!!!!!Począwszy od chaosu w Chełmnie, skończywszy na totalnej porażce organizacyjnej związanej z przesłuchaniami! Uważam, że przygotowując ogólnopolski konkurs trzeba mieć o tym wyobrażenie - tam była żenada! Chóry prezentowały wysoki poziom, jednak co do werdyktu jury miałbym duże zastrzeżenia.


a do czego konkretnie masz zastrzeżenia?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
michał barytonik




Dołączył: 14 Kwi 2007
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Chełmno

PostWysłany: Śro 17:40, 20 Sty 2010    Temat postu:

Komisja oceniła chóry pod względem merytorycznym i ogólna liczba w punktacji kolejno prezentujących zespołów wyniosła:
1. Chór Nauczycielski ,,Con Anima” z Torunia – 51 p.
2. Chór ,,Tibi Mariae: z Grudziądza – 59 p.
3. Chór Dziecięcy ,,Boni Cantores” z Grudziądza – 58 p.
4. Chór Akademicki UT-P w Bydgoszczy – 80 p.
5. Chór ,,Appasjonata” z Lubawy – 92 p.
6. Chór Szkoły Podstawowej Nr 9 w Wejherowie 70 p.
7. Zespół Wokalny ,,Ad Libitum” z Gniezna – 94 p.
8. Chór ,,Tibi Cantamus” przy Parafii św. Krzyża w Płocku – 64 p.
9. Chór ,,Chorus Osensis” z Osia – 59 p.
10. Chór Parafii Farnej z Poznania – 80 p.
11. Chór ,,Pro Anima” z Sopotu – 86 p.
12. Sopocki Chór Kameralny ,,Continou” – 93 p.
13. Poznański Chór Kameralny – 100 p.
14. Chór Chłopięco – Męski ,,Gregorianum” z Warszawy – 62 p.
15. Chór Dziecięcy ,,Cantiamo” z Leżajska – 84 p.
16. Chór Kameralny ,,Ab Imo Pectore” z Ożarowa Mazowieckiego – 58 p.
17. Zespół Wokalny ,,Alterno” przy Katedrze Wojska Polskiego w Warszawie – 98 p.
18. Chór ,,Con Brio” szkoły Muzycznej we Wrocławiu – 99 p.
19. Chór Męski ,,Pochodnia” z Częstochowy – 90 p.
20. Chór ,,Corda Cordi” ze Śremu – 70 p.
21. Chór ,,Canticum Iubileum” z Limanowej – 86 p.
22. Chór Kameralny ,,Fermata” z Poznania – 91 p.
23. Zespół Wokalny ,,Rondo” z Wrocławia – 96 p.
Podliczenie punktacji pozwoliło wyłonić laureata Gran Prix – Poznański Chór Kameralny pod dyrekcją Bartosza Michałowskiego.
Powyżej punktów 70 rozłożyły się pasma brązowe, srebrne i złote.
Brązowe pasmo:
- Chór Szkoły Podstawowej Nr 9 w Wejherowie w kategorii chórów dziecięcych
- Chór ,,Corda Cordi” ze Śremu w kategorii chórów parafialnych

Srebrne pasmo:
- Chór Parafii Farnej z Poznania w kategorii chórów parafialnych
- Chór ,,Pro Anima” z Sopotu w kategorii chórów parafialnych
- Chór ,,Canticum Iubileum” w kategorii chórów parafialnych
- Chór Akademicki UT-P Bydgoszczy w kategorii chórów akademickich
- Chór Dzieciecięcy ,, Cantiamo” z Leżajska w kategorii chórów dziecięcych oraz wyróżnienie za ciekawą interpretację kolę i nagrodę ufundowaną przez organizatorów.
Złote pasmo:
- Chór ,,Pochodnia” z Częstochowy w kategorii chórów jednorodnych i nagrodę Senatora Jana Wyrowińskiego
- Chór ,,Appasjonata” z Lubawy w kategorii chórów mieszanych i nagrodę Gazety Pomorskiej
- Chór ,,Continuo” z Sopotu i I miejsce w kategorii chórów mieszanych oraz nagrodę Chełmińskiego Domu Kultury
- Zespół Wokalny ,,Ad Libitum” z Gniezna w kategorii zespołów wokalnych i nagrodę Muzeum Ziemii Chełmińskiej
- Zespół Wokalny ,,Alterno” przy Katedrze Wojska Polskiego w Warszawie i I miejsce w kategorii zespołów wokalnych oraz nagrodę Zarządu Powiatu Chełmińskiego
- Chór ,,Con Brio” Szkoły Muzycznej we Wrocławiu w kategorii zespołów dziecięcych szkół muzycznych i nagrodę Starosty Powiatu Chełmińskiego
- Chór Kameralny ,,Fermata” z Poznania w kategorii chórów kameralnych i nagrodę Banku Spółdzielczego w Chełmnie
- Zespół Wokalny ,,Rondo” z Wrocławia i I miejsce w kategorii chórów kameralnych oraz nagrodę Rady Miasta Chełmna
- Poznański Chór Kameralny nagroda Grand Prix ufundowana przez Mirosława Gzellę firma Gzella – Osie w wysokości 1500 zł oraz nagrodę Burmistrza Miasta Chełmna Mariusza Kędzierskiego.
- Małgorzata Podzielny – nagroda dla najlepszego dyrygenta – nagroda posła Grzegorza Karpińskiego

Protokołowała – Czesława Augustinowicz


Podziękowania dla wszystkich wymienionych już wcześniej sponsorów nagród, jak również dla firm i osób wspierających organizację konkursu – Edmund Bobin firmas Siso-Pol, A.Zawadzki optyk.


Ostatnio zmieniony przez michał barytonik dnia Śro 19:03, 20 Sty 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Krzysiek




Dołączył: 23 Gru 2006
Posty: 148
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 18:10, 20 Sty 2010    Temat postu:

Otóż lista zastrzeżeń jest długa:
1. Brak jakiejkolwiek informacji na miejscu!Brak osoby odpowiedzialnej w mieście za zespół (pilot) - nie każdy zna Chełmno!!!!
2. Brak informacji dla autokarów, problemy z dojazdem
3. Nieprzyjemności przy szukaniu sali do rozśpiewania, w której kotłowały się po 2 chory.
4. Błędy na ulotkach - pomyłki i rażące błędy nawet w nazwiskach i nazwie zespołu!
5. Konferansjer na konkursie - brak słów, po prostu wstyd!
6. Sytuacji podczas przesłuchań - niedopuszczalne, żeby kogoś w innych warunkach przesłuchiwać na konkursie!!!!! W ogóle sytuacja taka nie mogła mieć miejsca!
7. Msza na zakończenie - coś okropnego. Tyle chórów! Żeby liturgii nie przygotować?????Jeden staruszek kapłan celebrował i nawet nie wspomniał o konkursie, jakby nie było ogólnopolskim.
8. Ocena jury. W czasie przesłuchań jury chyba nie było skupione do końca na śpiewie, co było widać z przed ołtarza.....
9. Dyplomy - ręcznie i niedbale z błędami wypisane długopisem!Przecież to pamiątka na lata dla chórów!
Myślę, że organizatorzy wyciągną jakieś wnioski z tegorocznej edycji i za rok będzie lepiej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Asitaosi




Dołączył: 28 Cze 2006
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Sopot

PostWysłany: Śro 18:16, 20 Sty 2010    Temat postu:

Niestety muszę się z Tobą zgodzić w kilku punktach.
Ale kto nie pracuje, ten nie popełnia błędów. Zorganizować takie wydarzenie jest niezmiernie trudno. Pogratulować organizatorom należy zapału, bo w końcu po to robią festiwal, zebyśmy mogli się spotkać i pośpiewać.
To dopiero V edycja i jestem pewna, że każda następna będzie lepsza Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Krzysiek




Dołączył: 23 Gru 2006
Posty: 148
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 22:19, 20 Sty 2010    Temat postu:

Najbardziej jest przykre to, że chóry szmat drogi przebyły i jeszcze w takiej aurze i co????Byliśmy na wielu konkursach i festiwalach ale czegoś takiego nie przeżyliśmy nigdy. Przykre ale prawdziwe...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Alicja




Dołączył: 30 Lis 2006
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 20:56, 21 Sty 2010    Temat postu:

Krzysiek, mógłbyś rozwinąć punkt 8?

Myslę, że organizator powinien ustosunkować się do tego, co napisał Krzysiek. Takie opinie kształtują wizerunek konkursu w oczach innych.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Krzysiek




Dołączył: 23 Gru 2006
Posty: 148
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 21:34, 21 Sty 2010    Temat postu:

Po pierwsze uważam za niestosowne aby jury siedziało na chórze. Jury powinno słuchać i oceniać tuz przed zespołem, wydaje mi się to bardziej stosowne ( jednak mogę się mylić). Skład jury był trzy osobowy. Panowie Profesorowie siedzieli przy stoliku z konferansjerem, a Pani zupełnie gdzieś na uboczu na chórze. Miałem okazję być na chórze, ponieważ chciałem wręczyć konferansjerowi notatkę o moim zespole. Trwał wtedy występ któregoś z chórów, zauważyłem, że tylko Panowie coś notowali, natomiast Pani siedziała zupełnie jako widz. W czasie występu zauważyłem, że jury spaceruje po chórze, dyskutuje z konferansjerem itp. Miałem odczucie, że nie do końca było to profesjonalne zachowanie. Mogę się jednak mylić.

Ostatnio zmieniony przez Krzysiek dnia Czw 21:36, 21 Sty 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Nika




Dołączył: 10 Maj 2006
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 13:46, 22 Sty 2010    Temat postu:

To ja też dorzucę kamyczek. Byliśmy z panią główną organizatorką umówieni na nocleg, na jakiś tydzień przed konkursem okazało się, ze nie ma możliwości przenocowania w Chełmnie (na miejscu spotkałam znajome z poprzednich edycji konkursu, które stwierdziły, ze internat w którym nocowaliśmy parę lat temu stoi pusty!!). Pani powiedziała, że załatwiła nam nocleg pod Chełmnem za 15 zł od osoby. Na miejscu jednak gospodyni powiedziała,że cena uzgodniona z organizatorem konkursu to 20 zł !!!! Niby drobiazg, ale w połączeniu z zamieszaniem z salami, brakiem opiekuna, stosunkowo drogim drugim daniem sprawił, że będzie musiało upłynąć sporo czasu zanim ponownie zawitam na konkursie w Chełmnie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Nika




Dołączył: 10 Maj 2006
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 14:13, 22 Sty 2010    Temat postu:

Asitaosi napisał:
Niestety muszę się z Tobą zgodzić w kilku punktach.
Ale kto nie pracuje, ten nie popełnia błędów. Zorganizować takie wydarzenie jest niezmiernie trudno. Pogratulować organizatorom należy zapału, bo w końcu po to robią festiwal, zebyśmy mogli się spotkać i pośpiewać.
To dopiero V edycja i jestem pewna, że każda następna będzie lepsza Smile


Byłam na I edycji konkursu. Odbywał się w zupełnie innym kościele w Chełmnie. Każdy zespół miał swojego opiekuna (albo dwóch), który pilnował, aby zespół stawił się punktualnie na przesłuchaniu. Każdy chór miał swoją salę, co - jak zapewne wiecie - jest niezwykle istotne, zostawia się tam cały swój podróżny dobytek /dokumenty, ubrania, nuty/. Obiad był marny, to fakt, ale wtedy mówiliśmy - to pierwsza edycja, następnym razem będzie lepiej.
Jury siedziało wtedy przed zespołem, każdy miał na oku pracę komisji. To być może stresujące, ale również mobilizujące jury to uważnego wysłuchania wszystkich chórów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.chor.fora.pl Strona Główna -> Konkursy i festiwale Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Forum.
Regulamin